Costa Rica, 1e dag

30 juli 2019 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Vandaag vroeg op pad. Op Schiphol weet je nooit hoe druk het is, dus willen we op tijd zijn. We konden online niet onze bagage inchecken. We hadden vrolijk alle 4 een koffer/rugzak ingepakt. Blijkt op Schiphol dat je per koffer moet betalen. Als we dat hadden geweten hadden we 1 koffer meegenomen en alle 4 een koffertje als handbagage. € 65,00 per koffer, enkele reis 😳. En nergens op de site is er duidelijke informatie te vinden over bagage meenemen. Boeven zijn het.

Nog even de laatste inkopen doen. Kussentje voor Robin en een boek voor Tim 👍🏻, even ontbijten en naar het vliegtuig. Dat gaat soepel denken wij. Helaas is er iets met de brandstoftoevoer en zitten we ruim een uur in het vliegtuig, voordat we opstijgen. Gelukkig zijn er computertjes aan boord en kunnen we spelletjes doen en TV kijken. Ik ben waarschijnlijk de laatste die de film

Bohemian Rhapsody heeft gezien. Wat een supermooie, gave, ontroerende film. Echt geweldig en fijn dat deze ruim 2 uur duurt. Op Atlanta moeten we even wachten op vervolgens verder te vliegen naar Costa Rica. Inmiddels zijn we zo moe dat we de 2e vlucht vooral slapen. Aangekomen in Costa Rica gaat alles vlot. Het is al donker, daardoor zien we weinig van de omgeving. We worden naar de auto gebracht en het hotel is ook snel gevonden. We zijn allemaal erg moe en gaan snel slapen.

De volgende ochtend zijn we om 5 uur allemaal klaarwakker. We hebben een lange autorit voor de boeg. Onderweg stoppen we in een klein dorpje bij een bakkertje en kopen allemaal verschillende zoete en hartige broodjes. We rijden door de bergen op goede wegen langs de jungle, regenwouden, watervalletjes, plantages, dorpjes en over rivieren. We zien miljoenen bananen en kokosnoten. Het is prachtig. De huisjes die we zien zijn klein en simpel, meestal met een golfplaat als dak, maar ook heel kleurrijk.

Het is overal erg schoon, weinig afval langs de wegen.

Onze bestemming is Puerto Viejo, een surfdorpje aan de Caribische kust met Jamaicaanse invloeden. Reggae, surfen, relaxen en lekker eten.

Onze Navigatie wijst ons moeiteloos naar onze bestemming. Uren en uren heeft John op internet gezocht naar leuke accomodaties. En het is hem weer goed gelukt. We verblijven in een huisje, midden in een jungle tuin. Het huisje heeft geen ramen (gelukkig wel luiken). Op de veranda kunnen we lekker zitten of in de hangmat liggen.

We vermaken ons verder deze dag vooral bij de zee. Met uitzicht op de zee en de palmbomen is het vakantiegevoel compleet.

We moeten nog even wennen aan de tijd. ‘S Avonds zijn we vroeg moe en gaan we tussen de jungle geluiden lekker slapen.

1. Florien:
    31 juli 2019