Ella

11 augustus 2018 - Ella, Sri Lanka

Zaterdag 11 augustus

Eindelijk mogen we een keer uitslapen. Na het ontbijt met fruit, bananenflensjes, passievruchtsap en omeletjes gaan we met de tuktuk naar de bezienswaardigheden van Ella. Eerst naar de waterval. Door de bergen een prachtige rit met veel aapjes langs de weg. Bij de waterval is het ontzettend druk. Het is in dit gebied op dit moment het droge seizoen dus de waterval valt erg tegen. De tuktuk blijkt op een betaalde parkeerberm te staan?? We moeten 100 roepies afrekenen. Hoewel we een bonnetje krijgen voelen we ons (ondanks dat het maar 25 eurocent per tuktuk is) toch weer genept. John was al niet vrolijk omdat de tuktuk chauffeur (19 jaar) naar zijn gewicht had gevraagd 😂. In Sri Lanka zie je nauwelijks mensen met overgewicht.

Op naar de 2e bezienswaardigheid. De oude Britse spoorbrug. We rijden over vooral erg hobbelige paden en worden afgezet bij een restaurantje. Om bij het spoor te komen moeten we een smal zandpaadje naar beneden nemen. Dit is een pittige, avontuurlijke afdaling voor mij. Me vasthoudend aan bomen, stenen en John kom ik heelhuids beneden. De treinen rijden hier 15 km per uur, dus als er geen trein aankomt kan je rustig op het spoor lopen. Wederom is het uitzicht fantastisch. De weg weer naar boven is een stuk makkelijker.

We laten ons weer naar het hotel brengen waar we even lekker relaxen. Wennen hoor, een dagje rustig aan doen.

‘S Avonds gaan we weet eten in Ella. Het valt ons op dat hier heel veel jongeren zijn. Het is ook een relax gezellig stadje met veel eettentjes en barretjes. Leuk om gezien te hebben.

1. Marc:
    13 augustus 2018
    Leuk om te lezen al die avonturen die jullie beleven. Leuk geschreven ook. Veel plezier daar, doe iedereen de groetjes. 😘 Marc.
  2. Franca:
    13 augustus 2018
    Haha ja fascinerend he, penny wise, pound foulish, het verdient wel enige studie of zelfreflectie hoe je je genept kan voelen voor 0,25 parkeergeld. In Culemborg heb ik me ook eens zorgen gemaakt dat er een bord stond: betaald parkeren. Ik verderop geparkeerd en naar het info bord gelopen: 0,20 per uur, dagtarief 4,=. Heb me blauw gelachen. Heb je de tuktuk verteld hoe veel het in Rotterdam kost? Ik denk dat die man ter plaatse er in blijft.