Een lange dag

2 augustus 2018 - Negombo, Sri Lanka

Vandaag was een lange dag. Via Dubai, wat letterlijk 1 grote zandbak is, naar Colombo gevlogen. De reis viel ontzettend mee. De 2e vlucht hebben we vooral geslapen en John heeft dit keer niet gesnurkt 👍🏻😃. Vanuit het vliegtuig zagen we al hoe groen het eiland is. Met een overvloed aan palmbomen, hele bossen. Met de taxi zijn we naar het hotel gegaan. Toeristen mogen hier niet zomaar een auto huren. Het verkeer is hier 1 grote chaos. Alles rijdt door elkaar en de voetgangers lopen er ook nog tussendoor. Je hoort een hoop getoeter. Er zijn veel handgebaren naar elkaar toe, maar echt agressie in het verkeer zie je toch niet.  Er zijn geen stoplichten.  Het hotel is prima. We worden verwelkomd met een glas fresh limoensap. We blijven maar 1 dag in Necombo, dus vanmiddag stond gelijk een boottocht over de Lagune op het programma. Met de tuktuk werden we opgehaald. Die rijden hier heel veel. De tuktuk chauffeur (Fernando) blijkt ook onze kapitein te zijn. Hij spreekt goed Engels, dus hij kan ons veel vertellen. Zijn bootje ligt in the Dutch canal. Door onze voorvaarderen in de 15e eeuw door de Sri Lankezen laten graven. Door de grachten met daarin honderden gekleurde vissersbootjes varen we naar de Lagune. Onderweg worden we toegezwaaid door de bevolking. De bevolking is het opvallend vriendelijk. Het is werkelijk prachtig. Het groen lijkt groener dan in Nederland. In de mangroves strijken tegen de avond duizenden vogels neer om een slaapplaats te zoeken. We zien hier vooral kraaien, aalscholvers en witte reigers. De zon gaat al snel onder. We varen terug en besluiten in het hotel te eten. Bang om gelijk de 1e dag buikklachten op te lopen houden we het  vandaag vooral bij kip en rijst. We zijn erg moe en gaan lekker vroeg slapen.

1. Miep:
    3 augustus 2018
    Heel leuk verhaal ,kijken nu al uit naar het volgende verslag ,hier alles goed met Puck ook.Lekker genieten
  2. Maike:
    3 augustus 2018
    Leuk geschreven es! Fijn dat het zo mooi is daar!