olifanten

6 augustus 2018 - Sigiriya, Sri Lanka

Maandag 6 augustus. Vandaag ons geliefde plekje achtergelaten en op weg naar Sigiriya. Het autorijden blijft een avontuur. Vandaag hadden we een auto waarvan de remmen het niet echt lekker deden waardoor de chauffeur soms rare capriolen met voorgangers moest uithalen. De chauffeur wist niet precies de weg en toen wij naar zijn navigatie wezen, bleek dat zijn radio te zijn die hij vervolgens trots aanzette. Ons verblijf blijkt een park te zijn met een soort van lodges. Heeft Johnnie weer goed uitgezocht. Heel leuk die verschillende accomodaties. Na een duik in het (grote) zwembad te hebben genomen gingen we naar een natuurpark. Weer zo’n dwaze chauffeur dit keer met een Jeep. In het park was er een file aan Jeeps te zien. Overal waren ze aan het bouwen. Over 5 jaar zal het waarschijnlijk 1 groot toeristendorp zijn. Zonde hoor. In het park hebben we echt wel 100 olifanten gezien. Mooi om zo dichtbij te bekijken maar jammer dat ze zoveel Jeeps toelaten. Het voelt niet goed om zo dicht bij met zoveel mensen de leefomgeving van de olifanten te verstoren. Wat zijn die beesten toch groot. Prachtig.