una wattuna park

12 augustus 2018 - Unawatuna, Sri Lanka

Zondag 12 augustus.

De wekker gaat weer om half 7. Tassen inpakken, ontbijten en op naar het volgende hotel. We rijden uit de bergen weer naar het platteland. We gaan vandaag naar Una Wattuna National Parc. Wederom komen we te vroeg bij het hotel aan.  Maar ze zijn overal erg vriendelijk en zorgen ervoor dat je snel je kamer in kan. John en Robin gaan even zwemmen. Tim ligt in de hangmat de wifi te testen en ik kijk rond en bewonder de vogeltjes, de hagedissen, eekhoorns en bananenbomen. Onze kamer lijkt op een junglehutje met veranda. Heel grappig overdag.

We gaan naar een olifantjes opvang waar olifantjes die verstoten zijn door hun moeder opgevangen worden en een aantal keren per dag melk krijgen. Het is schattig om te zien.

Daarna gaan we met een Jeep naar het nationaal park. Het heeft gisteren en vandaag na een lange tijd weer geregend. Dit schijnt goed nieuws voor ons te zijn, want dan laten dieren zich goed zien. En inderdaad we zien hagedissen, grote leguanen, een heleboel vogels, waaronder pelicanen, olifanten, buffels, hertjes, apen, krokodillen en jakhalzen die een dode buffel aan het ontleden waren. De omgeving is ondanks de droogte werkelijk schitterend.

We gaan weer terug naar het hotel wat heel erg afgelegen ligt. We kunnen alleen in het hotel eten. We zijn de enige in het restaurant. Het eten is prima. Verder is er niet veel te beleven. De wifi is slecht dus we gaan vroeg onder de klamboe liggen. In ons hutje blijken allemaal gaten en kieren te zitten. Er wordt over het dak gerend (apen, eekhoorns ???). In de kamer vliegt en kruipt van alles rond, waaronder ook hagedisjes op de muren. Robin gilt het uit en vreest de hele nacht wakker te blijven. De volgende ochtend blijkt de klamboe ons prima beschermd te hebben, we zijn niet gestoken door de muggen en Robin is niet opgegeten door de hagedissen.