Rescue center

31 juli 2019 - Colorado, Costa Rica

Woensdag 31 juli

Weer zijn we om 5 uur klaarwakker. Vandaag gaan we naar het rescue center. Omdat we veel te vroeg zijn, gaan we eerst maar even ontbijten. We hebben een hele leuke reisgids van Costa Rica, hierin staan ook wat tips voor restaurantjes. We ontbijten bij cafe Rico. Een schattig restaurantje van een Engelsman.

Tussen de hagedissen en de gifkikkers eten we een heerlijk ontbijtje.

Door het ontbijt zijn we te laat voor de 1e rondleiding in het Rescue Center. Gelukkig is er 2 uur later weer een rondleiding. Er blijkt een Nederlandse gids te zijn. Een soort Freek Vonk. Hij vertelt heel enthousiast over hoe de dieren bij hun terecht komen en hoe ze de dieren weer terugbrengen naar de natuur. We zien en leren veel over slangen. We zien kleine baby aapjes met luiertjes die in slaap worden gewiegd door vrijwilligers.

Baby luiaarden met een glimlach op hun gezicht. Wat zijn dat een schattige beesten. Krokodillen, katachtigen.

Echt heel erg leuk.

Na de rondleiding gaan we naar het Cahuita national park. Hier zien we wasberen, apen en een verdwaalde schildpad. Het park ligt aan de zee, maar echt lekker ga je de zee niet in als je denkt dat er krokodillen inzitten.

‘S Avonds volgen we weer een tip uit de reisgids en gaan we eten bij Koki beach. Een heel leuk restaurantje waar Robin uitgebreid over verteld in haar blog 😂😂

1. Cisca:
    3 augustus 2019
    Is dat hoopje bont de luiaard? Uniek. De oogjes van jullie zitten nog dicht maar ja mag voor het ontbijt.