Klaar voor vertrek

1 augustus 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

We gaan om 21.15 uur vliegen. We zijn echt de hele dag bezig geweest om ons klaar te maken voor vetrek. We vliegen vanaf Dusseldorf. Ruim op tijd komen we daar aan. Robin denkt dat ze met haar charmes kan regelen dat we gratis omgeboekt kunnen worden naar business class. Bij de balie is het toch wel eng om dat zomaar te vragen. De grond stewardes blijkt Nederlands te spreken. Ze moet lachen om de vraag. Maar we hebben geluk. We dachten dat we niet bij elkaar zouden zitten in het vliegtuig. Maar blijkbaar zien ze dat we samen geboekt hebben en hebben ze ons toch stoelen bij elkaar gegeven. We blijken bijna business class te zitten. Het vliegtuig heeft 2 verdiepingen en we zitten bovenin. Er staat een enorme rij bij het boarden, maar omdat wij boven zitten, mogen wij door een aparte ingang. Het vliegtuig is echt mega groot. Altijd lastig wie waar gaat zitten. Niemand wil John zijn gesnurk aanhoren. Ik zit naast hen dus aan mij de taak om in de gaten te houden of hij niet al te hard gaat snurken. We kunnen uit veel films kiezen, dus we vermaken ons wel een paar uurtjes. Op naar de 1e stop in Dubai. Daar stappen we over naar Colombo. ✈️