Yala

13 augustus 2018 - Yala National Park, Sri Lanka

Maandag 13 augustus - Yala park

Om 7.00 uur zitten we weer aan een lekker ontbijt met fruit, flensjes, toast en eieren, cakejes en thee.

We gaan vandaag naar het hotel in het grootste natuurpark van Sri Lanka. Het Yala park. We rijden nu echt door het binnenland. Het gesprek met de chauffeur verloopt altijd hetzelfde.

Waar kom je vandaan?
Is het jullie 1e verblijf op Sri Lanka?
Hoe lang blijven jullie hier?
Waar zijn jullie al geweest?
Waar gaan jullie nog naar toe?

W e rijden dit keer over veel onverharde wegen. Het hotel ligt echt heel erg afgelegen. We hebben dit keer 2 kamers in een huisje dat op palen staat. De kamers en badkamers zijn schitterend. Er is een zwembadje. We lunchen op het park. Er is geen wifi, dus we doen wat spelletjes, lezen wat en kicken af van het drukke programma. Voor het eerst in de vakantie vervelen we ons 🙄😉.

Gelukkig kunnen we ‘s avonds eten in het restaurant. Het personeel heeft erg hun best gedaan. Langs het pad staan allemaal olielampjes. Het ziet er betoverend uit. Het menu is vanavond een bbq met garnaaltjes, kip, speklappen, worstjes en nog iets van karbonade ofzo. Compleet met salade, aardappelsalade en brood met knoflook. Gelukkig hadden ze nog precies 2 biertjes voor John en voor Tim. We kregen zelf een toetje. Gebakken banaan met ijs en chocoladesaus. Een heel compleet maal.

Morgen om 5.00 uur vertrekt de jeep voor de safaritour. Robin denkt altijd aan eten en maakte zich zorgen dat ze het ontbijt zou missen. Maar we krijgen een ontbijtmand mee. We kijken er nu  al naar uit. 😃

1. Franca:
    15 augustus 2018
    O wat klinkt dat heerlijk. Zie je, als alles ideaal is en paradijselijk verveel je je als druk stadsmens al na een paar uur. 100% zorgeloos klinkt goed, maar daar kunnen we niet meer aan wennen ;)
  2. Miep:
    15 augustus 2018
    Leuk vérhaal ,fijn dat jullie zo genieten van de sfeer.
    Lekker eten en voor de mannen nog een biertje
    Fijn dat die mensen zo hun best doen om het jullie naar de zin te maken.dat vlees was trouwens krokodillenflees is daar heel normaal.weste rusten en plezier morgen John en miep